Kariera

Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem

Stanowisko: Młodszy Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem/ Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem/Starszy Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem – oferowane stanowisko uzależnione od doświadczenia. 

Zakres zadań:

  • udział w bieżących pracach Działu Zarządzania Ryzykiem,
  • uczestnictwo w procesie rozliczeń i rozrachunku transakcji
  • obsługa zabezpieczeń pieniężnych i niepieniężnych składanych przez Członków Izby,
  • analiza rynków prowadzonych przez TGE S.A., wyznaczanie i analiza parametrów do
    wykorzystywanych modeli zarządzania ryzykiem, przeprowadzanie testów poziomu
    zabezpieczeń,
  • udział w tworzeniu i rozwoju modeli zarządzania ryzykiem,
  • analiza ryzyka kredytowego kontrahentów IRGiT oraz ocena jakości aktywów przyjmowanych
    jako zabezpieczenie,
  • przygotowywanie analiz i raportów wspomagających bieżącą prace działu,
  • uczestnictwo w pracach rozwojowych w zakresie istniejących oraz tworzonych rynków
    towarów giełdowych i instrumentów finansowych,
  • raportowanie transakcji,
  • udział w realizacji polityki inwestycyjnej firmy,
  • kontakt z Członkami Izby w zakresie zarządzania ryzykiem

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego – kierunki: finanse, matematyka lub ekonomia
  • bardzo dobrej znajomości języka angielskiego,
  • minimum podstawowej znajomości zagadnień związanych z rynkiem finansowym,
  • bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office (w szczególności programu MS Excel),
  • wysokich umiejętności analitycznych,
  • umiejętności współpracy w zespole i budowania relacji, 
  • dyspozycyjności w ramach pełnego etatu.

Mile widziane:

  • znajomość rynków prowadzonych przez Towarową Giełdę Energii S.A. (TGE),
  • znajomość modeli zarządzania ryzykiem stosowanych przez IRGiT,
  • znajomość zasad funkcjonowania giełd i izb rozliczeniowych ze szczególnym uwzględnieniem
    rynku towarowego,
  • znajomość rozporządzenia EMIR,
  • umiejętność programowania (VBA, Python), znajomość serwisu Thomson Reuters.

Oferujemy:

  • umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  • pracę w dynamicznym zespole,
  • możliwość uczestniczenia w szkoleniach.

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji (CV oraz List Motywacyjny) na adres: z podanym w tytule maila nr ref.: ZR/1/2018.

Do aplikacji proszę dołączyć klauzulę:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Izbę Rozliczeniową Giełd Towarowych S.A. z siedzibą przy ul. Książęcej 4 w Warszawie 00-498 dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji prowadzonego obecnie lub w przyszłości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922 tj. z dnia 2016.06.28). Przyjmuję do wiadomości, że przysługuje mi prawo wglądu do treści moich danych oraz ich poprawiania". 

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatkami/kandydatami.

Młodszy Specjalista ds. Rozliczeń i Rozrachunku

Zakres zadań:

  • prowadzenie procesu rozliczeń i rozrachunku transakcji giełdowych oraz pozagiełdowych,
  • udział w bieżących pracach Działu Rozliczeń i Rozrachunku,
  • współpraca z bankiem płatnikiem Izby oraz bankami płatnikami członków Izby,
  • prowadzenie monitoringu nad zabezpieczeniami finansowymi poszczególnych członków Izby,
  • przygotowywanie analiz i raportów wspomagających bieżącą pracę działu,
  • uczestnictwo w pracach rozwojowych w zakresie istniejących oraz tworzonych rynków towarów giełdowych i instrumentów finansowych,
  • uczestnictwo w Zespole ds. Systemów Rozliczeniowych opracowującego zmiany funkcjonalne do systemów i aplikacji rozliczeniowych, przeprowadzanie testów.

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego (bądź ostatni rok studiów magisterskich) – kierunki: finanse, matematyka, ekonomia lub energetyka, wysokich umiejętności analitycznych,
  • bardzo dobrej znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie,
  • bardzo dobrej znajomości obsługi komputera wraz z pakietem MS Office (w szczególności znajomości programu MS Excel),
  • umiejętności w zakresie sprawnej obsługi systemów operacyjnych Windows oraz biegłej znajomości aplikacji systemu Windows,
  • umiejętności budowania relacji oraz współpracy w zespole,  chęci zdobywania wiedzy z dziedziny energetyki, finansów oraz systemów rozliczeń i obrotu giełdowego,
  • pomysłowości w podejściu do rozwiązywanych problemów

Mile widziane:

  • znajomość rynków prowadzonych przez Towarową Giełdę Energii S.A. (TGE),
  • znajomość zasad funkcjonowania giełd i izb rozliczeniowych,
  • znajomość rozporządzenia EMIR.

Oferujemy:

  • umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
  • rozwijającą pracę w dynamicznym zespole,
  • możliwość uczestnictwa w szkoleniach.

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji (CV oraz List Motywacyjny) na adres: z podanym w tytule maila nr ref.: MS/1/2018.

Do aplikacji proszę dołączyć klauzulę:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Izbę Rozliczeniową Giełd Towarowych S.A. z siedzibą przy ul. Książęcej 4 w Warszawie 00-498 dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji prowadzonego obecnie lub w przyszłości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922 tj. z dnia 2016.06.28). Przyjmuję do wiadomości, że przysługuje mi prawo wglądu do treści moich danych oraz ich poprawiania". 

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatkami/kandydatami.